Afdelingshoofd Bedrijfsvoering (inschrijving gesloten)

De gemeente Ouder-Amstel is op zoek naar een Afdelingshoofd Bedrijfsvoering. Door de ‘kleinschalige’ omvang van de gemeente ben je als Afdelingshoofd in de volle breedte betrokken bij wat er leeft en speelt in de organisatie en in Ouder-Amstel. De gemeente Ouder-Amstel bestaat uit de kernen Ouderkerk aan de Amstel en Duivendrecht en het buitengebied met het buurtschap Waver.



De organisatie bestaat uit vier afdelingen, circa 80 medewerkers en werkt nauw samen met uitvoeringsorganisatie Duo+ die uit 400 medewerkers bestaat. De afdeling Bedrijfsvoering bestaat nu uit acht medewerkers: vijf mensen op het bestuurs- en managementsecretariaat en drie strategisch adviseurs voor Financiën, Bestuur & Directie en Communicatie.

Je bent opdrachtgever voor circa acht leidinggevenden bij Duo+ met hun eigen teams: Communicatie, Financiën, P&O, Juridische Zaken, Informatisering & Automatisering, Interne Dienstverlening, KCC & Burgerzaken en de Stafafdeling (bestaande uit Inkoop, Informatieveiligheid & Gegevensbescherming en Verbijzonderde Interne Controle).

Kijk hieronder het filmpje over de vacature.


Jouw rol


Als Afdelingshoofd Bedrijfsvoering ben je verantwoordelijk voor de dagelijkse aansturing van de - nu acht - medewerkers van de afdeling Bedrijfsvoering. Daarnaast ben je in deze functie ambtelijk opdrachtgever voor circa acht leidinggevenden bij uitvoeringsorganisatie Duo+ met hun eigen teams. Je bent voor ongeveer 75% van de tijd opdrachtgever richting Duo+ en voor ongeveer 25% leidinggevende richting de eigen mensen.

Samen met de gemeentesecretaris/algemeen directeur en drie andere afdelingshoofden van de lijnafdelingen vorm je het managementteam. Het MT kenmerkt zich als onderling open, informeel en praktisch.


Eén van de belangrijke opgaven waar je mee aan de slag gaat, is de
doorontwikkeling van de afdeling. Dat is een behoorlijk uitdagende opdracht, waar de komende jaren veel van jouw aandacht en tijd naar uit zal gaan. De gemeente gaat namelijk groeien en de ambtelijke organisatie groeit mee.

De doorontwikkeling gaat ook op voor het vanuit Bedrijfsvoering verder inrichten van bepaalde administratieve processen ter ondersteuning en professionalisering. Dit geldt onder meer voor de subsidie-administratie, het accommodatiebeheer en -beleid, het voorbereiden van vergaderingen en notuleren.


Een andere belangrijke opgave is de samenwerking met Duo+, omdat deze ook nog in ontwikkeling is. Het gezamenlijk behalen van resultaten staat hierbij voorop en daarom investeer je in de in- en externe contacten en een goede onderlinge relatie. Door het opbouwen van een netwerk zorg je dat de samenwerking met de opdrachtgevende gemeenten (ambtelijk en bestuurlijk) soepel verloopt. Je stemt management- en collegebesluiten af en vertaalt deze naar organisatorische taakstellingen, projecten en programma’s.


Omdat de functie van Afdelingshoofd Bedrijfsvoering vrij nieuw is, is er alle ruimte om de functie verder te ontwikkelen en
vorm te geven

Zie hier een voorbeeld van hoe jouw week eruit kan zien!

Wat biedt de gemeente Ouder-Amstel jou?


  • Een jaarsalaris van bruto maximaal € 90.878 (schaal 12) bij een fulltime dienstverband, inclusief een individueel keuzebudget van 17,05%.
  • Op basis van jouw ervaring en toegevoegde waarde voor de organisatie, kan een arbeidsmarkttoelage van rond de 10% bespreekbaar zijn.
  • Je individueel keuzebudget kun je inzetten voor doelen die passen bij jouw levensfase en persoonlijke wensen, zoals bijvoorbeeld een opleiding, het kopen van extra verlofuren of het gewoon uit laten betalen.
  • Een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd met eerst een jaar tijdelijke aanstelling. Bij de ideale kandidaat is direct een vast contract eventueel bespreekbaar.
  • Een fulltime baan van 36 uur per week.
  • Werken in een mooi dorp, gelegen aan de Amstel, tussen Amsterdam en Amstelveen en in de buurt van de Johan Cruijff ArenA.
  • Veel faciliteiten (horeca en winkels) om de hoek van het gemeentehuis; ideaal voor je middagpauze of na het werk.
  • Een uitstekend bereikbare werkplek met de auto. Met het OV is het ook prima te doen, door gebruik te maken van de snelbus of fiets vanaf het station.
  • Tot 100 kilometer enkele reis wordt vergoed.
  • Een telefoon en laptop van de zaak om zodoende tijds- en locatie-onafhankelijk je werk te kunnen verrichten
  • Actieve groei- en ontwikkelmogelijkheden.
  • Goede interne mobiliteitskansen, zowel binnen Ouder-Amstel als bij Diemen, Uithoorn en Duo+.
  • Een kleine en overzichtelijke organisatie met korte lijntjes en waarin iedereen elkaar kent.
  • Een organisatie waarin de ogen op de bal worden gehouden, namelijk Ouder-Amstel iedere dag weer een beetje mooier maken.
  • Een cultuur die zich laat kenmerken als resultaatgericht, collegiaal, warm, opgestroopte mouwen en informeel.
  • Zeer uitdagende opgaven als gevolg van grote ontwikkelingen, zoals woningbouw, vluchtelingenopvang en groei van de bevolking. De organisatie gaat daardoor de komende jaren nog flink groeien (naar rato naar een verdubbeling van het aantal inwoners).
  • Een actieve personeelsvereniging.
  • Geregeld een borrel, afdelings- en gemeente-uitje, zoals een wijnproeverij als afsluiting voor de zomervakantie.


Wat bied jij aan de gemeente Ouder-Amstel?


  • Je hebt minimaal een hbo diploma.
  • Je hebt ervaring als leidinggevende (binnen) bedrijfsvoering in het publieke domein, waarbij jouw financiële achtergrond een pre is.
  • Je bent een strategisch denker, resultaatgericht en beschikt over leiderschap.


Wil je verdere informatie?


Neem dan contact op met Marloes van Latentis via haar mobiele nummer 06 - 393 236 64 of mail marloes@latentis.nl.

Solliciteren?


Dat kan tot uiterlijk 1 september 2023. Maar wacht niet te lang, want er kan reden zijn om de vacature eerder te sluiten als we eerder de ideale kandidaat hebben gesproken. Een online competentie- en persoonlijkheidstest zal deel uitmaken van de procedure.




Lees onze nieuwste updates



Mis geen recruitmentfilmpje


 

 Bekijk onze foto's en filmpjes

 

Share by: