Afdelingshoofd Externe Dienstverlening (inschrijving gesloten)

De gemeente Sluis zoekt een afdelingshoofd Externe Dienstverlening. Daaronder vallen de teams Porthos (uitvoering sociaal domein), VHP (Vergunningen, Handhaving, Planologie en overige juridische functies) en KCC, Burgerzaken en het Ondernemersloket. Je geeft direct leiding aan de teamleiders en indirect aan 75 medewerkers. Het gaat dan ook om een functie in salarisschaal 14.


Jouw rol


In jouw functie als afdelingshoofd Externe Dienstverlening vorm je samen met de gemeentesecretaris, het afdelingshoofd Beleid en Beheer en het afdelingshoofd Ondersteuning het MT van de gemeente Sluis. De organisatie kenmerkt zich door een informele, collegiale sfeer en korte lijnen met het bestuur. De gemeente bevindt zich in een dynamische ontwikkelfase, met maatschappelijke opgaven op onder andere het gebied van energie, klimaat en duurzaamheid, economie en arbeidsmarkt, wonen en voorzieningen en sociaal domein. Dienstverlening, participatie en communicatie lopen hier als rode draden doorheen.


Je focus ligt op het, kwalitatief en kwantitatief, door ontwikkelen van de dienstverlening met betrouwbare servicenormen. Verdergaande digitalisering, het verbinden van processen, planning en menskracht én een goede binding met de andere afdelingen maken daar deel van uit. Je stimuleert en activeert daarnaast de ontwikkelpotentie binnen de afdeling.


Wat biedt de gemeente Sluis aan jou?


  • Een jaarsalaris van bruto maximaal € 99.698,50,- bij fulltime dienstverband, inclusief individueel keuzebudget (schaal 14 Cao gemeenten).
  • Een baan voor 36 uur per week.
  • Een dynamische en loyale werkomgeving waar geen dag hetzelfde is. 
  • Een begin met werken op basis van Agile, wat verder ontwikkeld en uitgerold wordt binnen de organisatie.
  • Collega's die stuk voor stuk werken voor de burgers, ondernemingen en organisaties in de gemeente; werken vanuit de bedoeling.
  • Korte lijnen binnen de organisatie en met netwerkpartners.
  • Collega's die voor elkaar klaar staan, houden van een grapje en oprecht geïnteresseerd zijn in jou en je werk.
  • Alle attributen om je werk goed te kunnen doen, zoals een laptop, een telefoon en voorzieningen voor thuiswerken.
  • Indien van toepassing een aantrekkelijke vergoeding voor verhuis- en inrichtingskosten.
  • Een t-tag voor de Westerscheldetunnel als je die moet gebruiken om op je werk te komen.
  • Gratis parkeergelegenheid.
  • Een onkostenvergoeding op basis van declaratie.
  • Vergoeding van opleidingskosten (boven IKB).
  • Leuke activiteiten door het jaar heen, zoals bijvoorbeeld boogschieten, een zomerlunch, kerstborrel en personeelsfeesten.
  • Een werkplek dicht gelegen bij strand, gezellige dorpjes en een groot horeca-aanbod. In vestingstad Sluis is er een zeer groot winkelaanbod.



Wat bied jij aan de gemeente Sluis?


  • Je hebt een hbo+ werk- en denkniveau en meerdere jaren leidinggevende ervaring.
  • Je weet goed hoe de lijnen lopen binnen een gemeentelijke organisatie en snapt waar de teams binnen jouw afdeling (inhoudelijk) mee bezig zijn.
  • Je bent strategisch, iemand die ervaring heeft met het ontwikkelen en bouwen van teams en communicatief sterk/een verbinder.
  • Je bent empathisch, maar kunt als het nodig is ook knopen doorhakken.


Wil je verdere informatie?


Neem dan contact op met Andjela van Latentis via het vaste nummer 0182 - 239 991, haar mobiele nummer 06 - 515 574 37 of mail andjela@latentis.nl. Of anders met Remco Knubben via het vaste nummer 0182 - 239 991, zijn mobiele nummer 06 - 485 288 74 of mail remco@latentis.nl.



Solliciteren?


Dat kan tot 2 september 2022. Maar wacht niet te lang, want er kan een reden zijn om de vacature sneller te sluiten als we eerder de ideale kandidaat hebben gesproken.


Online selectiegesprekken met Latentis vinden plaats in week 36. De selectiegesprekken bij de gemeente Sluis vinden plaats op maandag 12 en donderdag 15 september 2022. Een online competentie- en persoonlijkheidstest maakt deel uit van de procedure.



Share by: