Afdelingshoofd Openbaar Gebied (inschrijving gesloten)

De gemeente Weert is op zoek naar een afdelingshoofd Openbaar Gebied. De gemeente heeft ongeveer 50.000 inwoners en er werken meer dan 400 collega's. De afdeling Openbaar Gebied werkt nauw samen met de buurgemeente Nederweert en houdt zich bezig met de programma’s Water & Riolering, Weginfra en Groen & Afval. Daarnaast heeft de afdeling onder andere taken op het gebied van de parkeerorganisatie, één van de grootste jaarlijkse kermissen in Nederland en andere evenementen.


Kijk hieronder het filmpje over de vacature en lees daarna daaronder nog meer interessante informatie over de vacature.



Jouw rol


Als afdelingshoofd ben jij de schakel tussen directie, burgemeester en wethouders en jouw medewerkers. Jij bent adviseur, sparringpartner en hiërarchisch leidinggevende van de afdeling. Je vertaalt de gekozen strategie naar beleid en uitvoering voor de eigen afdeling. Je voortgangs- en kwartaalgesprekken heb je met de concerndirecteur. Binnen de afdeling van ongeveer 50 collega's krijg je onder andere ondersteuning van drie programmaregisseurs, een beleidsmedewerker en nieuw te werven teamleiders. Je bent bezig op het snijvlak van personeel, informatie, organisatie & financiën. Je stimuleert programmatisch werken binnen de afdeling en zorgt voor afstemming tussen de programma’s onderling, maar ook met andere afdelingen. Samen met collega afdelingshoofden en de directie, behartig je niet alleen de belangen van de afdeling, maar ook de belangen concernbreed.

Wat biedt de gemeente Weert?


  • Een jaarsalaris van bruto maximaal € 92.928,34 bij fulltime dienstverband, inclusief 17.05% IKB (functieschaal 13 CAO gemeenten).
  • Een vast dienstverband van 36 uur per week. De uren zijn flexibel in te zetten.
  • Een financieel gezonde gemeente, waardoor er ruimte is voor intitiatieven.
  • Processen en systemen die op orde zijn.
  • Positieve aandacht voor het openbaar gebied vanuit het bestuur en de organisatie.
  • Mooie uitdagende projecten binnen het openbaar gebied.
  • Goede samenwerking met de andere afdelingen.
  • Hardwerkende en deskundige collega's.
  • Een prettige werksfeer.
  • Goede bereikbaarheid van je werkplek met trein of auto.
  • Parkeren met korting in de parkeergarage onder het stadhuis.
  • Extra mogelijkheden voor opleidingskosten (boven IKB).
  • Een eigen laptop en mobiel.
  • Goede kantoorvoorzieningen voor thuis.
  • Een werkomgeving die inspireert en bijdraagt aan prettig werken.
  • Werken in één van de groenste steden van de wereld met veel recreatiemogelijkheden.
  • Een werkplek in het levendige centrum van Weert met veel winkelmogelijkheden.
  • Een actieve personeelsvereniging.
  • De gemeente investeert in haar medewerkers middels het organiseren van terugkerende verbindende activiteiten.

Wat bied jij aan de gemeente Weert en de collega's?


  • Je hebt een Hbo werk- en denkniveau en ervaring als afdelingshoofd bij een gemeente of andere overheidsorganisatie (bij voorkeur binnen het ruimtelijk domein).
  • Je bent strategisch en daadkrachtig, maar ook toegankelijk en hebt aandacht voor je mensen.


Wil je verdere informatie?


Neem dan contact op met Remco van Latentis via het vaste nummer 0182 - 239 991, zijn mobiele nummer 06 - 485 288 74 of mail remco@latentis.nl.


Solliciteren?


Dat kan via onderstaand inschrijfformulier tot 26 oktober 2022. Maar wacht niet te lang, want er kan een reden zijn om de vacature sneller te sluiten als we eerder de ideale kandidaat hebben gesproken. Houd alsjeblieft rekening met een online gesprek bij Latentis in week 44 en een gesprek bij de gemeente Weert op donderdagochtend 17 november.


Een online competentietest en persoonlijkheidstest maakt deel uit van de procedure. Ook kan een assessment deel uitmaken van de procedure.

Share by: