Beleidsadviseur Economie en Ruimte (inschrijving gesloten)

De gemeente Tilburg is op zoek naar een Beleidsadviseur Economie en Ruimte. Samen met jouw collega’s hanteer je de kenmerkende aanpak van gemeente Tilburg: de samenwerking met ondernemers. Het gezamenlijke doel? Het creëren en versterken van een fijn vestigingsklimaat voor bedrijven.


Kijk hieronder het filmpje over de vacature.


Jouw rol


Als Beleidsadviseur Economie en Ruimte adviseer je over ruimtelijk economische vraagstukken - zoals het beoordelen van commerciële programma’s bij gebiedsontwikkelingen - en geef je uitvoering aan de acties van het werklocatie- en bedrijventerreinenbeleid.


Je adviseert het bestuur over concrete marktinitiatieven en hebt daarbij oog voor de verschillende belangen. Daarnaast vertegenwoordig je Tilburg als centrumgemeente in het regionale bedrijventerreinenoverleg en lever je een bijdrage aan de verschillende verduurzamingsprogramma’s om de bedrijventerreinen te verduurzamen en om ondernemers te helpen om te gaan met zaken zoals netcongestie en lokale ‘smart grids’. Je onderzoekt en adviseert niet alleen hoe een bedrijf zo effectief mogelijk gebruik kan maken van de beschikbare ruimte en energiebronnen, maar volgt ook de ontwikkelingen op de arbeidsmarkt, analyseert allerlei relevante informatie en vertaalt dit naar bestuurlijke adviezen en beleid. Dit doe je in een collectief en constructief samenspel met onder andere de regio, bedrijventerreinen en ondernemersverenigingen.

Je bent hierbij stedelijk ruimtelijk georiënteerd, met de focus op het economisch belang rondom ruimte en specifiek voor bedrijfs- en werklocaties.


Je verricht soms ook een projectleidersrol, bijvoorbeeld voor projecten binnen het programma “revitalisering bedrijventerreinen”.

Zie hier een voorbeeld van hoe jouw week eruit kan zien!

Wat biedt de gemeente Tilburg aan jou?


  • Een jaarsalaris van bruto maximaal € 80.413 (schaal 11) bij een fulltime dienstverband, inclusief een individueel keuzebudget van 17,05%.
  • Je individueel keuzebudget kun je inzetten voor doelen die passen bij jouw levensfase en persoonlijke wensen, zoals bijvoorbeeld een opleiding, het kopen van extra verlofuren of het gewoon uit laten betalen.
  • Een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd met eerst een jaar tijdelijke aanstelling.
  • Een fulltime baan van 36 uur per week, maar minder is eventueel bespreekbaar tot minimaal 32 uur per week.
  • Werken bij een innovatieve gemeente die zich kenmerkt als netwerkorganisatie en over veel kennis en kunde beschikt.
  • Een ambitieus maar ook realistisch bestuur dat zeer ontwikkelingsgericht is.
  • De gemeente Tilburg staat goed op de kaart bij andere gemeenten, ministeries en partners als bijvoorbeeld de VNG.
  • Maatschappelijk relevant werk. Alles wat je doet heeft direct gevolgen voor inwoners, bedrijven, werknemers en partners van de gemeente Tilburg.
  • Actieve groei- en ontwikkelmogelijkheden.
  • Een warm welkom van jouw behulpzame collega's.
  • Een leuk team met dito teamuitjes die zowel vanuit het management worden georganiseerd als vanuit de medewerkers zelf (o.a. borrels, lunches, etentjes, concertbezoek).
  • Veel verbinding met de collega’s.
  • Een prachtige nieuwe werkomgeving in Tilburg waar iedereen zich thuis voelt en zichzelf kan zijn. 
  • Het gezellige centrum van Tilburg direct om de hoek.
  • Jouw reiskosten voor woon-werkverkeer worden volledig vergoed (2e klas OV).
  • Dienstreizen worden 1e klas OV vergoed.
  • Natuurlijk krijg jij goede kantoorvoorzieningen voor thuis, een mobiele telefoon en laptop zodat jij jouw werkzaamheden hybride kan verrichten, zoals bijvoorbeeld - naast het stadhuis of thuis - in de vernieuwde Stadswinkel op het Koningsplein.
  • In het werkcafé is er hele goede koffie.
  • Een restaurant met goed en gezond eten.


Wat bied jij aan de gemeente Tilburg?


  • Je hebt minimaal een hbo werk- en denkniveau.
  • Minimaal twee jaar relevante werkervaring.
  • Je bent een kritische denker, werkt goed samen en beheerst de kunst van het adviseren.


Wil je verdere informatie?


Neem dan contact op met Marloes van Latentis via haar mobiele nummer 06 - 393 236 64 of mail marloes@latentis.nl.

Solliciteren?


Dat kan tot uiterlijk 14 september 2023. Maar wacht niet te lang, want er kan reden zijn om de vacature eerder te sluiten als we eerder de ideale kandidaat hebben gesproken. Een online competentietest zal deel uitmaken van de procedure.




Lees onze nieuwste updates



Mis geen recruitmentfilmpje


 

 Bekijk onze foto's en filmpjes

 

Share by: