Strategisch communicatieadviseur (inschrijving gesloten)

De gemeente Uithoorn is op zoek naar een strategisch communicatieadviseur. De gemeente Uithoorn bestaat uit 3 afdelingen; Samenleving, Wonen en Werken en Organiseren. Deze vacature is bij de afdeling Organiseren. 


Kijk hieronder het filmpje over de vacature.


Jouw rol


Als strategisch communicatieadviseur heb jij een belangrijke rol in de organisatie. 


Als strategisch communicatieadviseur vertaal jij de communicatievisie van de gemeente Uithoorn naar de praktijk. Je helpt eraan mee dat de visie werkelijkheid wordt en ondersteunt het MT hierbij. 


Als strategisch communicatieadviseur ben jij verantwoordelijk voor het strategisch adviseren van het bestuur en het managementteam over interne en externe communicatie, het positioneren van de gemeente, het communicatiever maken van de organisatie en het ondersteunen van het management, bestuur en medewerkers. Daarnaast adviseer jij over communicatie bij programma's, projecten en activiteiten en fungeer jij als vraagbaak bij dienstverlening en communicatie- en participatietrajecten.


In deze rol ben jij de schakel tussen de diverse communicatieadviseurs die werkzaam zijn voor de gemeente Uithoorn, voor zowel interne als externe communicatie. Daarnaast breng jij samenhang aan met andere adviserende functies, zoals HR, financiën en bestuurs- en managementadvisering. Jij werkt intensief samen met de (strategisch) adviseurs van de afdelingen en uitvoeringspartner Duo+ vanuit inhoud en koers.

Zie hier een voorbeeld van hoe jouw week eruit kan zien!

Wat biedt de gemeente Uithoorn aan jou?


  • Een jaarsalaris van bruto maximaal € 80.413,35,- (schaal 11) bij fulltime dienstverband, inclusief een vrij besteedbaar Individueel Keuzebudget van 17,05% dat je kunt inzetten voor doelen die passen bij jouw levensfase en persoonlijke wensen, bijvoorbeeld een opleiding of de aanschaf van extra verlof.
  • Aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden zoals een ABP-keuzepensioen, reiskostenvergoeding, thuiswerkvergoeding en een goede verlofregeling.
  • Een baan voor 32-36 uur.
  • Een vrije en brede invulling van je functie.
  • Een dynamische en boeiende werkomgeving waar geen dag hetzelfde is. 
  • Korte lijnen binnen de organisatie en de regio.
  • De gemeente Uithoorn biedt je uitdagend werk waarbij je kwaliteiten worden gewaardeerd in een prettige en plezierige collegiale werkomgeving.
  • Een professioneel en gezellig team dat elkaar vaak (fysiek) ontmoet.
  • Regelmatig tijd voor momenten om te brainstormen met elkaar.
  • Oog voor een goede werk- en privébalans en de mogelijkheid en faciliteiten voor hybride werken.
  • Maar je mag ook fulltime op kantoor werken als je dat prettig vindt.
  • Inhoudelijke excursies naar bijvoorbeeld andere gemeenten.
  • Een aantrekkelijke vergoeding voor kosten voor woon-werkverkeer.
  • Alle hulpmiddelen om je werk goed te kunnen uitvoeren en voorbereiden, zoals een laptop, een telefoon en eventueel kantoorvoorzieningen voor thuiswerken.
  • Een werkplek midden in Uithoorn, vlakbij de winkels (even tussendoor een ijsje of verse koffie halen), naast de prachtige natuur en de rivier de Amstel waar je heerlijk kunt wandelen.
  • OV-verbindingen vanuit diverse richtingen die stoppen vlak voor het gemeentehuis en op dit moment aanleg van een tramlijn die vanuit Amsterdam/Amstelveen wordt doorgetrokken naar Uithoorn.
  • Gratis parkeergelegenheid.
  • Een actieve personeelsvereniging en een kantine met heerlijke en gezonde lunches.
  • Regelmatig afdelingsactiviteiten en koffiemomenten.
  • Een maandelijkse interactieve borrel op donderdagmiddag met bijvoorbeeld een swingo of pubquiz.
  • Leuke activiteiten met het eigen team, inclusief teambuildingsactiviteiten.
  • Binnen de gemeente Uithoorn mag je nieuwe dingen uitproberen en krijg je daar ook de kans voor. 


Wat bied jij aan de gemeente Uithoorn?


  • Relevante werkervaring.
  • Minimaal hbo werk- en denkniveau.
  • Je bent strategisch, kunt goed adviseren en out of the box denken.


Wil je verdere informatie?


Neem dan contact op met Shifani van Latentis via het vaste nummer 0182 - 239 991, haar mobiele nummer 06 - 346 194 37 of mail shifani@latentis.nl.

Solliciteren?


Dat kan tot uiterlijk 4 juni 2023. Maar wacht niet te lang, want er kan reden zijn om de vacature eerder te sluiten als we eerder de ideale kandidaat hebben gesproken. Een online competentietest zal deel uitmaken van de procedure.

Share by: