Strategisch beleidsadviseur Wonen (inschrijving gesloten)

De gemeente Uithoorn zoekt een strategisch beleidsadviseur Wonen. Je komt te werken bij de afdeling Wonen en Werken, waar ongeveer 35 collega's zich bezighouden met het hele fysieke leefomgeving: van ruimtelijke ordening, economie, verkeer, duurzaamheid, energietransitie, wonen, mobiliteit, grondbedrijf met projectmanagement tot vastgoed en het opdrachtgeverschap voor de inrichting en het beheer van de buitenruimte.


Kijk hieronder het filmpje over de vacature.


Jouw rol


Je speelt je een belangrijke rol in het volgen van trends en ontwikkelen van beleid, het voorbereiden van bestuurlijke keuzes en het stellen van de juiste prioriteiten ten aanzien van het beleidsveld wonen. Je bent initiator en verantwoordelijk voor de implementatie van nieuwe ontwikkelingen op het gebied van Wonen.


Je levert een bijdrage aan de uitvoering van de omgevingsvisie, verstedelijkingsstrategie en de woonvisie die in de eerste helft van 2023 wordt opgesteld. Dit is dus het juiste moment om in te stappen. Je ontwikkelt de visie en het (strategisch) beleid op het gebied van wonen en je voert regie op de uitvoering hiervan. Je overziet de laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van wonen en regionale ruimtelijke ontwikkeling en weet hiermee kans te benutten.


Je draagt oplossingen aan en adviseert op het gebied van wonen bij particuliere plannen en bij diverse grote projecten. Daarnaast ben je ambtelijk vertegenwoordiger van de gemeente in diverse provinciale en regionale overleggen op het gebied van Wonen in de regio en adviseer je het bestuur ter voorbereiding van de bestuurlijke overleggen op deze terreinen.


Met jouw inspirerende ideeën, kennis en ervaring ben jij een aanspreekpunt voor de politiek, collega's en externe partijen.


Zie hier een voorbeeld van hoe jouw week eruit kan zien!

Wat biedt de gemeente Uithoorn aan jou?


  • Een jaarsalaris van bruto maximaal € 80.413,35,- bij fulltime dienstverband, inclusief een vrij besteedbaar Individueel Keuzebudget van 17,05% (IKB) dat je kunt inzetten voor doelen die passen bij jouw levensfase en persoonlijke wensen, bijvoorbeeld een opleiding of de aanschaf van extra verlof.
  • Aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden zoals een ABP-keuzepensioen, reiskostenvergoeding, thuiswerkvergoeding en een goede verlofregeling.
  • Een baan voor 32-36 uur per week. 
  • Een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd met eerst een jaar tijdelijke aanstelling.
  • Een dynamische en boeiende werkomgeving waar geen dag hetzelfde is. 
  • Korte lijnen binnen de organisatie en de regio.
  • De gemeente Uithoorn biedt je uitdagend werk waarbij je kwaliteiten worden gewaardeerd in een prettige en plezierige collegiale werkomgeving.
  • Oog voor een goede werk- en privébalans en de mogelijkheid en faciliteiten voor hybride werken.
  • Maar je mag ook gewoon fulltime op kantoor werken als je dat prettig vindt.
  • Donderdag is de vaste dag dat er gewerkt wordt op kantoor en er zo min mogelijk digitale overleggen zijn.
  • Vanwege het formaat van de gemeente ben je heerlijk integraal bezig.
  • Inhoudelijke excursies naar bijvoorbeeld andere gemeenten.
  • Een aantrekkelijke vergoeding voor kosten woon-werkverkeer.
  • Alle attributen om je werk goed te kunnen uitvoeren en voorbereiden, zoals een laptop, een telefoon en eventueel kantoorvoorzieningen voor thuiswerken.
  • Een werkplek midden in Uithoorn, vlakbij de winkels (even tussendoor een ijsje of verse koffie halen), naast prachtige natuur en de rivier de Amstel waar je heerlijk kunt wandelen.
  • OV-verbindingen vanuit diverse richtingen die stoppen vlak voor het gemeentehuis en op dit moment aanleg van een tramlijn die vanuit Amsterdam/Amstelveen wordt doorgetrokken naar Uithoorn.
  • Gratis parkeergelegenheid.
  • Een actieve personeelsvereniging en een kantine met heerlijke lunches.
  • Regelmatig afdelingsactiviteiten en koffiemomenten.
  • Een maandelijkse borrel op donderdagmiddag.
  • Elke dinsdag "planking" als je daar aan mee wil doen.
  • Leuke activiteiten met het eigen team.


Wat bied jij aan de gemeente Uithoorn?



  • Je hebt minimaal een hbo werk- en denkniveau; bij voorkeur een opleiding op het gebied van volkshuisvesting, sociale geografie of planologie, maar ook bijvoorbeeld bestuurskunde of rechten is mogelijk.
  • Je hebt ervaring met (bestuurlijk) adviseren, bent resultaatgericht en werkt graag samen.



Wil je verdere informatie?


Neem dan contact op met Andjela van Latentis via het vaste nummer 0182 - 239 991, haar mobiele nummer 06 - 515 574 37 of mail andjela@latentis.nl.


Solliciteren?


Dat kan via onderstaand formulier.


Een online competentietest maakt deel uit van de procedure.

Share by: