Strategisch manager Veiligheid

Gemeente Nijmegen zoekt een stevige strategisch manager veiligheid met een academische achtergrond, met ruime ervaring als beleids- en bestuursadviseur en die goed weet hoe het veiligheidsdomein werkt. Het gaat om een vaste aanstelling.


Jouw rol


Nijmegen is een fijne, dynamische stad om in te zijn en om in te werken. Het is ook een stad waar heel veel gebeurt en waar heel veel uitdagingen liggen op het gebied van veiligheid. In de functie van manager veiligheid draag jij zorg voor een strategische visie ten aanzien van lokale veiligheidsvraagstukken en leg je verbindingen naar andere domeinen, politie en brandweer en partners in de lokale samenleving. Je bent op veiligheidsgebied de eerste adviseur van de burgemeester en je bent op inhoud verantwoordelijk voor het raadsprogramma Veiligheid. Verder ben je nauw betrokken bij gebeurtenissen die qua veiligheid een hoog maatschappelijk en bestuurlijk afbreukrisico hebben. Jouw werk richt je in samen met de clustermanagers en de talrijke andere enthousiaste collega’s die bij het veiligheidsdomein zijn betrokken.


Zie hier een voorbeeld van hoe jouw week er uit kan zien!

Wat biedt de gemeente Nijmegen aan jou?


  • Een jaarsalaris van bruto maximaal € 98.237,-- bij fulltime dienstverband, inclusief individueel keuzebudget (schaal 14 Cao gemeenten).
  • Een fulltime baan (36 uur per week). 
  • Een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd met eerst een jaar tijdelijke aanstelling.
  • Een dynamische en boeiende werkomgeving waar geen dag hetzelfde is. 
  • Een gemeentelijke organisatie met heel veel ontwikkelmogelijkheden.
  • Een fusietraject van diverse afdelingen binnen het gemeentehuis waarbij jouw plek nog niet definitief is bepaald. Aan de discussie hierover kan jij nog volop deelnemen.
  • Een sterk gemeentebestuur dat past bij deze grootste stad van Oost Nederland.
  • Een hele prettige, collegiale en betrokken werkcultuur.
  • Flexibele werktijden en werkplekken.
  • Een aantrekkelijke financiële tegemoetkoming als je verhuist naar Nijmegen of omgeving.
  • Je kunt opleidingen en trainingen volgen via de eigen Nijmegen school.
  • Alle attributen om je werk goed te kunnen uitvoeren en voorbereiden, zoals een Laptop, een telefoon en eventueel kantoorvoorzieningen voor thuiswerken
  • Een werkplek midden in het hart van Nijmegen, vol culturele hoogtepunten, legio leuke terrasjes en restaurants en een bruisende studentensfeer.
  • Een goed bedrijfsrestaurant.
  • Regelmatig leuke personeelsactiviteiten, stadswandelingen met collega’s al dan niet met hulp van de ommetje app en een actieve personeelsvereniging.


Wat bied jij aan de gemeente Nijmegen?



  • Je hebt een academisch werk- en denkniveau.
  • Je hebt ruime werkervaring als beleids- en bestuursadviseur, bij voorkeur in een strategische rol op veiligheidsgebied.
  • Je bent iemand met overtuigingskracht en tegelijk een verbindende opstelling. Je bent een echte samenwerker, die niet alleen doortastend optreedt maar ook dienend.
  • Integriteit maar ook flexibiliteit staan bij jou hoog in het vaandel. 
  • Je denkt strategisch en ook kritisch en je hebt goede adviesvaardigheden. Verder beschik je over goede en open communicatieve vaardigheden. 
  • Je houdt van dynamiek én je kunt goed relativeren.



Wil je verdere informatie?


Neem dan contact op met Peter van Latentis via het vaste nummer 0182 - 239 991, zijn mobiele nummer 06 - 52 36 46 83 of mail peter@latentis.nl. Of anders met Remco van Latentis via het vaste nummer 0182 - 239 991, zijn mobiele nummer 06 - 48 52 88 74 of mail remco@latentis.nl.


Solliciteren?


Dat kan tot uiterlijk 21 juni 2021. Maar wacht niet te lang, want er kan reden zijn om de vacature eerder te sluiten als we eerder de ideale kandidaat hebben gesproken. Een online competentie- en persoonlijkheidstest kan deel uitmaken van de procedure.


Online selectiegesprekken bij Latentis vinden plaats op 23 juni, bij de gemeente Nijmegen op 29 of 30 juni en het eventuele vervolggesprek op 5 of 6 juli (op locatie).


Share by: